Diss

Jag blir rätt så störd av påflugna gatuförsäljare. Jag går omvägar för att slippa bli tillfrågad om jag har diverse mobil- eller tidningsabonnemang som de självklart vill att jag ska byta eller förlänga. Förr har jag haft svårt att tacka nej och jag har bearbetat mig som person genom att hitta olika sätt att få säljarna att inse mitt ointresse.

Jag har stannat kvar och lyssnat, men sagt att jag inte har råd. (Funkar ju dåligt, jag får stå där och ödsla tid.)

Jag har ignorerat totalt och bara gått vidare. (Känns fånigt, och jag tycker att jag ska kunna säga ifrån utan att känna mig otrevlig.)

Jag har sagt: -Nej tack! fast frågan löd: Vad har du för mobiloperatör idag?

Jag har tagit fart och gått snabbt förbi för att kunna säga att jag absolut inte har tid att prata idag.

Nu har jag tröttnat totalt och igår gick jag i min egen lilla värld. Sakta sakta med barnvagnen och hade verkligen all tid i världen, så försäljaren tog sin chans och fråga mig när jag svarade: Alltså, jag har SKITbråttom idag. Ingen tid tyvärr. Och så strosade jag sakta iväg och fortsatte fönstershoppade.. :)

Haha, jag tycker det är humor!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0